איך מטפלים בכאב ראש כרוני יומי?

מאמר מתוך כתב העת הישראלי לשיכוך כאב וטיפול פליאטיבי בו סוקר ד"ר מוסק את האבחון, הטיפול והמאפיינים של כאב כרוני יומי

שיתוף הכתבה

מתוך כתב העת הישראלי לשיכוך כאב וטיפול פליאטיבי, גיליון מס' 17

כאב ראש כרוני יומי הוא תיאור מצב שבו מופיעים כאבי ראש לפחות במחצית מימי החודש במשך 3 חודשים לפחות. ההכרה בקיומם של כאבי ראש כרוניים יומיים ומספר הדיווחים בספרות עלו בהתמדה בעשרים השנים האחרונות, והיקפה של התופעה הולך ומתברר עם הזמן. מדובר בתופעה שכיחה. יותר ממחצית החולים הפונים למרפאות כאב ראש וכ-5%-3% מכלל האוכלוסייה סובלים ממנה. מיגרנה שהתפתחה לצורה כרונית (Chronic Migraine), כאב ראש על רקע שימוש יתר בתרופות וכאב ראש תעוקתי כרוני (Chronic Tension Type Headache) הם הצורות השכיחות ביותר של כאבי ראש כרוניים יומיים, אך קיומם של מצבים אחרים העשויים להביא לכאבי ראש כרוניים חייב להישלל קודם לכן. היסטוריה של כאבי ראש תכופים (מעל פעם בשבוע), שימוש בתרופות נוגדות כאב מעל 10 ימים בחודש, השמנת יתר ושימוש בקפאין הם גורמי סיכון להתפתחות כאבי ראש כרוניים.

כמו כאבים כרוניים אחרים, כאב ראש כרוני יומי הוא צורה של כאב קשה הנושא עמו הגבלה ניכרת בתפקוד החולים עם פגיעה רבה באיכות החיים, וההתמודדות איתו הוא אתגר רפואי.

להמשך קריאה לחצו כאן

 

 

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם