כאב ראש מקבצי: כאב הראש של עונות המעבר| וואלה! בריאות

הוא מוגדר ככאב הראש החזק ביותר שידוע לאדם והוא בעל מאפיינים ברורים שלא ניתן להתבלבל בהם. אז למה הוא מופיע דווקא בסתיו, מי סובל ממנו בעיקר ואיך מטפלים בו?

שיתוף הכתבה

כשמדובר על חילופי עונות אנחנו לרוב שומעים על אלרגיות, יובש ווירוסים, אבל יש כאלה שבזמן הזה סובלים מכאב הראש הכי חזק שפוגע בבני אדם – כאב ראש מקבצי. מדובר על כאב ראש מטריד במיוחד והוא בעל מאפיינים ברורים מאוד שמקלים על הזיהוי שלו.

לכאב הראש הזה יש כמה מאפיינים ייחודיים: הכאב המקבצי יגיע תוך כמה דקות לעוצמה המקסימלית, ולסובל ממנו אין אפילו זמן להתכונן ולקחת תרופה נגד הכאב. הוא מלווה בתסמינים של הפעלה חד צדדית של מערכת העצבים האוטונומית. יש לו קשר לשעון הביולוגי, המתבטא בהופעת הכאב בקשר הדוק לחודשי עונות המעבר והוא בעיקר פוגע בגברים.

בנוסף, הכאב המקבצי יופיע רק בצד אחד של הראש, ותמיד באותו צד. בניגוד לכאב המיגרנה שמופיע פעם מימין ופעם משמאל, הכאב המקבצי מופיע תמיד באותו צד. פחות שכיח שהכאב מקרין לאחורי הראש ומגיע עד לעורף באותו צד.

להמשך קריאת הכתבה לחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם