תרופות סבתא לטיפול במיגרנה

תרופות סבתא לטיפול במיגרנה

מיגרנה יכולה להוות סבל לא קטן לסובלים ממנה. האם תרופות סבתא יעילות לטיפול במיגרנה? מאמר נרחב על תרופות סבתא למיגרנה

שיתוף הכתבה

מיגרנה יכולה להוות סבל לא קטן לסובלים ממנה. האם תרופות סבתא יעילות לטיפול במיגרנה? מאמר נרחב על תרופות סבתא למיגרנה

מיגרנה נחשבת למחלה נוירולוגית המתאפיינת בהתקפים חוזרים של כאבי ראש בעוצמה בינונית עד קשה. לעיתים היא מלווה בבחילות הקאות ורגישות גבוהה לאור וקול. התקפים אלה נמשכים כמה שעות לא מבוטל ולעיתים נמשכים אף ימים. חלק מהאנשים אשר לא מעוניינים להשתמש בתרופות מטפלים בבעיה זו בצורה טבעית באמצעות תרופות סבתא אשר מקורן מן הטבע

סוגי תרופות סבתא לטיפול במיגרנה

באמצעות שימוש בחומרים טבעיים אפשר ליצור מצב שבו התדירות של התקפי כאבי הראש מתרחשת רק לעיתים רחוקות יותר. כמו כן היא מסוגלת להפחית את עוצמת ההתקף ואת משך הזמן של כאבי הראש.

קירור או חימום

קור יכול להיות גורם מקל על כאב הראש באמצעות הנחת מגבת קרה על הראש למשך עשרים דקות. רצוי להניח את המגבת על האזור הכואב ודבר זה ישפיע על כיווץ השרירים, ישחרר אותם וישפר את עוצמת הכאב. אפשר להשתמש גם בשקיות קירור או קרחונים. המצח והרקות הם האזורים הטובים ביותר לקירור.
אצל מי שגם הצוואר כואב בעת מיגרנה אפשר לקרר את הצוואר. ניתן לקחת שקית ירקות קפואים לעטוף במגבת לחה ולהניח על הצוואר או שכמות. יש מי שדווקא חימום עוזר להם ואז ניתן לנסות לחמם את אותם מקומות

שיטות של פעם…

כל אלו היו שיטות לפני פיצתוח התרופות. לפעמים מקלות, אבלך בוודאי פחות מאשר תרופות במיגרנה.
תרופת סבתא מוכרת היא הנחת תפוח אדמה או מלפפון על  האזור הכואב והפריטים הללו יקלו על כאבי הראש כאשר חשים בהגעת מיגרנה.
דרך נוספת לטיפול במיגרנה היא בעזרת חליטות שונות ושתיית משקאות שונים. את מרכיבי החליטות אפשר לרכוש בחנויות טבע ולהכין אותם בבית מחומרים טבעיים:

  • חליטת ג'ינג'ר טרי.
  • חליטת עלי צמח בן חרצית.
  • אכילת מלפפונים מרוסקים או שתיית מים המעורבבים בחתיכות מלפפון. המלפפון מרווה מאד לכן רצוי לשתות זאת וגם מים לעיתים קרובות כדי להקל על הכאבים.
  • מריחת עיסת קינמון על האזורים הכואבים בראש. עיסת הקינמון מורכבת ביחסים שווים של מים ואבקת קינמון. בחלק גדול מהמקרים עיסה זו תשפיע תוך עשרים דקות עד חצי שעה אך יש להיעזר בה שוב אם הכאב חוזר.
  • טיפות רוזמרין היא דרך נוספת להקל על כאבי הראש ועל מיגרנה – זילוף טיפות רוזמרין על החזה והרחתו גורמים לשינויים בזרימת הדם.
    מי שסובלים ממיגרנה ומעדיפים שיטות אלו על התרופות המקובלות בהחלט יוכלו לנסות את אחת מתרופות הסבתא. בכל מקרה זיכרו. יש היום טיפול טוב במיגרנה ואין סיבה לסבול ממנה.

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם