תא לחץ

תא לחץ לטיפול בכאבי ראש

שיתוף הכתבה

לאחרונה נכנסים תאי לחץ כטיפול להרבה מחלות. האם תא לחץ יעיל לטיפול בכאבי ראש?

מהו תא לחץ?

תאי לחץ משומשים ברפואה שנקראת רפואה היפרברית. בראש ובראשונה היא מיועדת לטיפול אצל צוללנים שעלו במהירות רבה מדי מעומק רב לפני השטח. ככל שצוללים לעומק רב יותר, כך עולה הלחץ ודבר זה משפיע על הרכב הגזים בדם. במהלך העליה לפני השטח, צריך גוף הצוללן לעבור התאמה ללחץ הנמוך יותר וזה לוקח זמן. לכן נדרשת עליה מדורגת לפני השטח וצוללן מנוסה יודע מה מהירות העליה הנדרשת. במצבים בהם העליה לפני השטח היתה מהירה מדי, תהליך ההתאמה ללחצים בדם אינו מספק, והתוצאה יכולה להיות התפתחות של בועיות גז בתוך מערכת הדם. אלו יכולות להגיע לאיברים ולגרום בעיות קשות. במצב כזה נלקח הצוללן לתא לחץ וטיפול זה נועד לבצע השוואת לחצים מתאימה.

טיפול בתאי לחץ

עם השנים נעשו ניסיונות להשתמש בתאי לחץ לטיפול במחלות, ובמיוחד כאשר נדרש להביא חמצן למקומות שאינו מגיע בצורה מספקת. השימוש הרווח ביותר בתאי לחץ הוא בריפוי פצעים מורכבים, בתאונות מעיכה, ובזיהומים שונים. בשנים האחרונות יש ניסיונות לטפל כך גם במחלות רבות אחרות ורבים שואלים אותי האם כדאי לבצע טיפול זה לכאב שלהם?

האם הוא יעיל לכאב ראש?

התשובה בזמן הנוכחי היא באופן חד משמעי, לא! וזה מסיבה פשוטה: אין מידע רפואי אמין שמלמד שטיפול זה יעיל בטיפול בכאבי ראש. בנוסף, מנגנון המחלה בכאבי ראש השונים לא נראה קשור בצורה כזו או אחרת למנגנון הפעולה של תא לחץ. צריך לדעת גם שטיפול בתא ללחץ יכול לגרום לסיבוכים. אמנם מעטים ולא שכיחים, אבל, כל זמן שאין מידע על יעילות מוכחת צריך לשקול גם אספקט זה. לכן בשלב הזה, ובמיוחד שעבור טיפול בתא נדרש תשלום, אין מקום להציע טיפול זה לכאבי ראש.

 

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם