חולי מיגרנה

חולי מיגרנה ושינויים באורח החיים שלהם

שיתוף הכתבה

חולי מיגרנה מודעים להשלכות הרבות של מצב זה על אורח חייו. לאור מחקרים רבים שבוצעו בנושא זה, אנשי רפואה ממליצים לחולים לבצע כמה פעולות כדי למנוע את ההתקף הבא.

חיי היום יום של חולי מיגרנה

חולי מיגרנה רבים מרגישים שההתקף עומד להגיע עקב מזג אוויר קיצוני, רעש יוצא דופן, או סיבה אחרת והם מודעים לעובדה שהוא ישבש את חייהם בימים הקרובים. הם ישהו שוב במיטה שעות על גבי שעות כדי לא להיחשף לאור ולמעשה יתנתקו מהעולם שלהם הן מדובר בקשר עם בן הזוג, עם הילדים, עם הקולגות במקום העבודה, החברות ועוד.

קיימת חשיבה שחלק ניכר מתופעות הלוואי של מיגרנה נובעות מהיסטוריה גנטית של קרובי משפחה שגם הם סבלו או סובלים ממחלה זו. מעבר לכך יש מצבים נפשיים שגורמים להופעת ההתקף כמו חרדות דיכאונות ומצבי מתח מהותיים. כמו כן יש השפעה לעובדה שמתבצע מאמץ יום יומי כמו פעילות גופנית בקצב מוגבר.

גם לשינה יש השפעה קיצונית על הופעת ההתקפים ובמיוחד למצבים כמו עייפות וחוסר שינה. מעבר לכך יש גם כמה מאכלים שיש להם השלכות ולכן חולי מיגרנה משתדלים להימנע מהם כמו גבינה צהובה, שוקולד, משקאות שיש בהם כמות גדולה של קופאין, אלכוהול וממתיקים מלאכותיים.

שינוי באורח החיים

לאור כל זאת, יש כמה מהלכים שכדאי לחולי מיגרנה לבצע בשגרת חייהם, כמו לדוגמה:

  • כדאי לרשום את התפריט היומי בכל יום ואם יש התקף להסתכל אילו מאכלים מבין אלו שאכלתם קיימת סבירות שהם אלו שגורמים למחלה להופיע.
  • תוספי מזון מסוימים שנוטלים בכל יום, עשויים לאזן את מצבו של הגוף וכך למנוע את הגעתם של ההתקפים לעיתים קרובות.
  • יש חשיבות לביצוע פעילות גופנית בקצב רגיל בתדירות קבועה, יש סיכוי שגם מהלך זה יפחית את רמת ההתקפים.
  • השינה היא גורם דומיננטי ולכן מומלץ לישון את הכמות הנחוצה של שעות שינה בכל לילה וגם להקפיד על שגרת שינה הכוללת שינה משעה קבועה עד שעה קבועה, עד כמה שזה אפשרי.
  • כדאי להיעזר ברפואה אלטרנטיבית כמו דיקור סיני שעשוי לסייע מאד בהתמודדות עם מיגרנה.
  • רצוי להימנע מצריכת מאכלים שהרופאים חושבים שיש קשר בינם לבין ההתקפים כמו שוקולד, קופאין ברמה גבוהה, ממתיקים מלאכותיים, גבינה צהובה ושתיית אלכוהול. מהלך זה עשוי למנוע את הגעתם של ההתקפים כלל, או להפחית את התדירות שלהם.

חיים שקטים ונורמטיביים

ישראל היא מדינה שבכל יום קורים בה דברים, הן במישור הארצי והן במישור האישי ויש לכך השפעה רבה על כל אחד מהתושבים. עם זאת, כאשר יש לכך השפעות הרסניות על אורח החיים, יש לעשות כל שניתן כדי לא להיכנס למצבי לחץ ומתח כיוון שלאחר מכן הסבל הוא עצום.

אין זה קל לחיות חיים נורמטיביים ושקטים עם כל מה שקורה סביבנו אך כאשר משתדלים, ההשפעות של המצבים האלו פוחתות ובמקביל לכך גם ההתקפים.

 

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם