מיגרנה אצל ילדים

מיגרנה אצל ילדים – הטיפול בתופעה

שיתוף הכתבה

אם ילדכם משחק בחוץ ביום שמש אבל פתאום הוא מתלונן על כאב ראש פועם שלא עובר. כהורה, אתה עשוי לתהות אם זה רק כאב ראש טיפוסי או משהו רציני יותר כמו מיגרנה אצל ילדים. ובכן, זו יכולה להיות מיגרנה. גם ילדים יכולים לחוות מיגרנות, וחשוב להבין את המצב הזה כדי לעזור לקטנטנים למצוא הקלה.

מהי מיגרנה?

 דמיינו לעצמכם צוות בנייה זעיר בתוך מוחו של ילדכם, מתרוצץ על קצות העצבים. כך מרגישה מיגרנה במילים פשוטות יותר, מיגרנה אצל ילדים ומבוגרים היא כאב ראש חמור המלווה בתסמינים אחרים כמו בחילות, הקאות ורגישות לאור ולקול. זה כמו סערה שמתחוללת במוח, משבשת את יומו של ילדכם וגורמת לו לאי נוחות רבה.

זיהוי מיגרנות בילדים

 מיגרנה אצל ילדים עלולות להיות מסובכות לזיהוי מכיוון שלעתים קרובות הילדים אינם מתארים את התסמינים שלהם באופן במדויק. במקום לומר "כואב לי הראש", הם יתלוננו על כאבי בטן או על תחושת עייפות. זו הסיבה שחשוב מאד לשים לב לדפוסים שחוזרים על עצמם. כדאי לעקוב מתי הילד חווה את האפיזודות הללו, מה מעורר שוב ושוב את אותם והסימפטומים שהם מספרים עליהם. מידע זה יהיה בעל ערך רב בעת פנייה לייעוץ רפואי.

מה מעורר את המיגרנה?

 למיגרנות יש את הטריגרים שלהם, אצל כל ילד הוא ייחודי, אבל יש כמה טריגרים נפוצים שאפשר לקרוא עליהם באתר roshhelp כוללים השפעה רבה של דפוסי ההתנהלות ביום יום כמו חוסר שינה, מתח, אורות חזקים ומסנוורים, ריחות חזקים ואפילו שינויי מזג אוויר. זיהוי והימנעות מטריגרים אלו יכולים לסייע במניעת התקפי מיגרנה אצל ילדים. אוכל לא נחשב ממש כגרום למיגרנה.

טיפול וניהול מיגרנות

 כאשר מיגרנה מכה, עולמו של ילדכם עשוי להיראות עקום ועגום. אך יש דרכים לנהל ולהקל על הכאב. ראשית, יש להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות המתמחה במיגרנות בילדים. הם עשויים להמליץ על שינויים ספציפיים באורח החיים, כגון שגרת שינה קבועה, הפחתת מתח ושמירה על תזונה בריאה. במקרים מסוימים, הרופא יאפשר לילדים לקיחת משככי כאבים ותרופות מתאימות למיגרנה. כדי להקל עליהם לאור הכאבים שהם קשים מנשוא. בכל מקרה אם מתפתח כאב ראש חדש שלא ההי בעבר, יש לקחת את הילד לבדיקה רפואית.

החשיבות של טיפול עצמי

 יש גם טכניקות לטיפול עצמי וכל ילד שמבצע אותן עשוי להשתלט על המיגרנות שלו. עודדו אותו למצוא טכניקות הרפיה שעובדות עבורם, כמו תרגילי נשימה עמוקה, מדיטציה או האזנה למוזיקה מרגיעה. יש לוודא שהם מבינים את החשיבות של שתיה במידה הנדרשת, אכילת ארוחות קבועות ושינה מספקת. אמפתיה והבנה מבני משפחה ומהחברים יכולים גם לעשות הבדל עצום עבור ילד המתמודד עם מיגרנות.

מבט לעבר העתיד

 החדשות הטובות הן שלמיגרנה יש טיפול והיא יכולה להשתנות כשהילדים מגיעים לגיל ההתבגרות. עם זאת, עד אז, זה חיוני לנהל את החיים בצורה שמקלה על הסימפטומים שלהם ולספק סביבה מטפחת. אם יש לכם שאלות נוספות, תוכלו להיות ריתנו תמיד בקשר באמצעות האתר :

https://www.roshhelp.co.il/.

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם