ההשלכות של כאבי ראש

ההשלכות של כאבי ראש ומיגרנה

שיתוף הכתבה

כל אדם מעוניין להרגיש תמיד טוב ולא לחוש בכאבים כלל. אך יש מקרים שבהם הוא סובל מכאב ראש בדרגות שונות ולכן הוא מחפש דרכים כדי להקל עליו על ידי דרכים שונות שימנעו את הגעתם של כאבי הראש. 

ההשלכות והסיבות לתופעה של כאבי ראש 

כאבי הראש נובעים בדרך כלל מעומס שקיים על אותו אדם כמו בעיות משפחתיות, עומס של מטלות במקום העבודה, מתח שנוצר מסיבות שונות ולחצים. בנוסף לכך לאורח החיים היום יומי יש השפעה מכרעת על תכיפותם של כאבי הראש, הם קורים כאשר האדם אינו אוכל את הארוחות באופן סדיר, כאשר הוא שותה הרבה אלכוהול, לא ישן את כמות השעות הנדרשת על פי גילו וגם איכותה של השינה אינה טובה. 

אם מדובר בכאבי ראש המגיעים אחת לתקופה וחשים אותם משני צידי הראש או בכל פעם בצד אחר של הגולגולת, זהו מצב נורמטיבי אך כאשר התדירות של כאבי הראש היא גבוהה וזה קורה כמה פעמים במהלך כל חודש, הדבר הופך להיות כאב ראש כרוני ולכן הוא מצריך טיפול ממוקד על פי ההנחיות של רופא המשפחה.

הטיפול בכאבי הראש 

יש כמה וכמה דרכים כדי להפיג את כאבי הראש וגם כדי למנוע את הופעתם. כמו לדוגמה פעילות גופנית סדירה כמה פעמים בשבוע, שינוי באורח החיים, הקפדה על תזונה נכונה וזמנים קבועים של הארוחות השונות, לא לשתות כמויות של אלכוהול, להקפיד על שינה איכותית שנמשכת כמה שעות כדי לא לסבול מתופעה של עייפות מתמשכת. 

אם למרות כל זאת האדם סובל פה ושם מכאבי ראש והתופעה נמצאת במגמת שיפור, אפשר להיעזר במשככי כאבים כמו אקמול, נורופן ואחרים על פי ההנחיות בדף המידע הקיים באריזה של התרופות.

כאבי ראש חמורים 

יש גם כאבי ראש שהם חזקים ביותר שנקראים מיגרנה. הכאבים הללו מגיעים לעיתים רחוקות או לעיתים תכופות תלוי באדם. מדובר בכאבים חזקים ביותר והם גורמים לסובל מהם חוסר אונים מוחלט. זה קורה בעיקר לנשים אך לא רק להן ובמקרים הללו הן לא מסוגלות לתפקד בבית וגם לא בעבודה ולכן בדרך כלל הן לוקחות כמה ימי מחלה עד שההתקף יעבור.

מדובר בכאב ראש שהוא מאד חזק, הוא מגיע לעיתים גלים גלים וגורם לתחושות מוזרות אשר מובילות להקאות ולחוסר תיאבון. דברים נורמטיביים כמו צלילים ואור מפריעים מאד במצבים הקיצוניים הללו ולכן לא אחת החולה נשאר במיטה, מגיף את התריסים, מניח את הכרית על ראשו אם מדובר בשעות היום וזאת כדי לא להרגיש את הסנוור של האור. 

התמודדות עם מיגרנה 

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות הצביעו על קשר סיבתי בין סוגי המאכלים לבין הופעת המיגרנה. לכן יש המלצה לא לצרוך כמה מוצרים ספציפיים כמו שוקולד וגבינות שמנות ובזכות שינוי זה ההערכה היא שמטופלים רבים יחושו הטבה והמיגרנות יגיעו לעיתים נדירות או לא יגיעו כלל. 

 

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם