מיגרנה

מיגרנה בשינויי מזג אוויר

שיתוף הכתבה

מיגרנה יכולה להגיב לשינויי מזג אוויר. זה קורה יותר בתגובה לחום ושרב או מעבר ממזג אוויר אחד לשני. התקף מיגרנה טיפוסי לרוב יהיה בעל עוצמת כאב בינונית עד חזקה הנמשך בדרך כלל בין 4 ל 72 שעות. ידוע, כי ישנם טריגרים שונים המעוררים את אותם התקפי מיגרנה, אשר אופן השפעתם משתנה כמובן, מאדם לאדם.

התמודדות עם מיגרנה בשינויי מזג אוויר

ברוב המקרים אותם אנשים שהם מנוסים בהתמודדות עם תופעה זו ידעו לזהות, ולדייק את הגורמים אשר מביאים אותם להתקף. הם כמובן יעדיפו להימנע מסביבה או מגורם כלשהו המעורר את אותו התקף מיגרנה, אך לא תמיד אפשר לעשות זאת, ולכן כדאי ורצוי להיות ערוכים להתמודדות עם מצב שבו יופיע או יתהווה התקף מיגרנה.

הסיבות לכאבי ראש בשינויי מזג אוויר

במוח ישנם מקומות שמגיבים לשינויים של טמפרטורה, לחץ אטמוספרי כמות האור ומשך שעות היום. ההנחה היא שכאשר ישנה חריגה מהסדר הקבוע, ומופיע מזג אוויר לא צפוי, כמו שרב פתאומי או ירידה חדה בטמפרטורה, האיזורים הללו ייצרו פעילות עצבית חריגה וזה יכול לעורר מיגרנה.
מי שרגשים לדברים אלו יכולים להגיב גם לשינויים שנגרמים במקומות סגורים עם מזגן. השהות בחלל הסגור לפרק זמן ממושך, בשילוב עם מזגן והאבק המשתחרר ממנו לתוך אותו חלל סגור, עלולים להשפיע ולעורר כאבי ראש חוזרים.

איך למנוע כאב בשינויי מזג אוויר

מי שמכיר את עצמו ויודעים שייתכן ויחוו מיגרנה במצב שינו מזג אוויר יכולים להתכונן. במצב כזה לצאת פחות מהבית ולהישאר בסביבה מוגנת. לשתות יותר מים. אם יוצאים החוצה, כדאי לצאת מוגנים- משקפי שמש חזקות, כובע שמונע את קרינת השמש וכיסוי גוף שלא ייחשף לקרינת השמש או לקור.

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם