שינוי תזונה ומיגרנה

שינוי תזונה ומיגרנה – התמודדויות

שיתוף הכתבה

מיגרנה היא תופעה נפוצה ביותר אשר באה לידי ביטוי עם כאב ראש  מעיק המשבש את אורח חייהם של הסובלים ממנו, ובדרך כלל אינו מאפשר להם להמשיך לתפקד כרגיל. התמודדות עם מיגרנה בחלק מהמקרים, יכולה להגיע ללא הודעה מוקדמת ובחלק מהמקרים היא תופיע לאחר סימנים המעידים על בואה. אלה אשר סובלים מהתקפי מיגרנה חוזרים ונשנים לרוב ידעו לזהות את הטריגרים אשר עשויים לעורר אצלם את התקף המיגרנה, ובכך
ידעו להמעיט את חשיפתם לאותם טריגרים, להקל, או אפילו להצליח להימנע מהתקפי מיגרנה.  ע"י שינוי תזונה ומיגרה יכולה להפחית.

המגוון הרחב של טריגרים המעוררים מיגרנות כולל בתוכו גם כאלה כמו עייפות, שינויים במזג האוויר לחץ נפשי, קבלת וסת, ועוד, וגם כאלה הקשורים לצריכת מזונות מסוימים. אורח חיים בריא הכולל ארוחות מסודרות וצריכת מזונות הידועים כבריאים יסייע לסובלים מהתקפי מיגרנה להתמודד עם מניעת ההתקפים שמכבידים מאד בחיי היום יום.

הקשר בין שינוי תזונה ומיגרנה

ההקשר בין שינוי תזונה ומיגרנה לא הוכח במחקרים. בעבר היה נהוג לתת דיאטות מיוחדות לסובלים ממיגרנה אולם דבר זה כבר אינו בשימוש היום. מצד שני, נוצר מיתוס של מזונות שגורמים למיגרנה כמו שוקולד, יין אדום, גבינה צהובה ומוצרי חלב ומדי פעם תשמעו על המלצה להימנע מהם. זה אינו נכון היום ולמעשה מי שסובל ממיגרנה יוכל לאכול כל מה שירצה אלא אם בוודאות ניתן לזהות מזון שגורם לך למיגרנה ואז להימנע ממנו באופן מיוחד.
בכתבה על תזונה ומיגרנה תוכלו לקרא בפירוט על מוצרי המזון. אוכל וכאב ראש

מזונות מעוררי מיגרנה 

קפאין הוא מרכיב תזונתי אשר זמין בתזונה היום יומית שלנו כמו בקפה, תה, ואפילו בכדורים משככי כאבים הוא נמצא כמשכך כאב ייתכן שגמילה מקפאין מעוררת כאב ראש ולכן יש להקפיד על שתיית קפה כרגיל ולא לפספס.
מרכיבים כמו מונוסודיום גלוטומט אשר אנו צורכים על תקן משפר טעם בעיקר באבקות מרק רטבים לסלט, חטיפים, מזונות מעובדים, עשוי לעורר מיגרנה [נעשה בו שימוש מצומצם מאוד באוכל המערבי]. מזונות נוספים שיצא להם שם שלמעוררי מיגרנה, לא נמצאו כאלו במחקר! ככה זה לגבי שוקולד וגבינה צהובה על כן, אין המלצה שלא לאכול מהם אלא רק במידה ואת מזהה בוודאות שאכילה מהם מיד גורמת לכאב ראש. אחרת, אפשר לאכול ללא הגבלה.

שינוי תזונה ומיגרנה שאתם חייבים לדעת

החלק החשוב הוא לשמור על תזונה מאוזנת ולשתות כהלכה ובעיקר מים. הקפדה על סדר ארוחות חשובה יותר מסוגי המזון שאתם צורכים, כי הסובלים ממיגרנה רגישים לשינויים וצום ופספוס ארוחות מעלים סיכוי להתקף.

אולי יעניין אותך גם...

התקף מיגרנה
כתבות ומאמרים
התקף מיגרנה? פעולות לשיפור מידי

מיגרנה זהו התקף חזק באחד מצידי הראש או בשניהם יחד, הנגרם ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא גנטית, עם כל הצער שבדבר היא כנראה הגיעה אליכם